אם את רוצה ליצור סדנאות להעצמה נשית. מחפשת לעזור לנשים בזוגיות שלהן, לקדם ריפוי נשי – רגשי. ואולי את רוצה להביא עוד ברכה בזוגיות שלך, הבלוג הזה הוא בשבילך.

לכולנו תבנית רגשית של זוגיות שהתגבשה בתוכנו מתוך זיכרונות הילדות שלנו כמו גם מתוך חוויות נוספות אליהן נחשפנו בגילאים שונים. ותבנית הזו מתגשמת ומכוונת את הזוגיות שלנו. מביאה לנו אהבה או דחייה. מביאה לנו רגעי שמחה או עצב. מביאה לנו סיפוק או תסכול. תבנית פנימית שהופנמה בתוכנו ומתגשמת במציאות. כי אנחנו הרי כבר יודעות שכל דבר שקורה לנו הוא קודם כל שלנו.

ולכן, כדי להביא ריפוי רגשי. כדי ליצור שינוי בזוגיות שלנו או של הנשים אותן אנו פוגשות במרחב הטיפולי ובמעגלי נשים, הסוד הוא לשנות את התבנית הקיימת בתוכנו. וההבנה הזו היא לעיתים מודעת והרבה פעמים לא מודעת. ואנחנו מטילות את האחריות לזוגיות הכואבת על בן הזוג. על נסיבות חיצוניות. אבל הסוד הוא שזו קודם כל תבנית פנימית שלנו שמתממשת במציאות.

ועל כן, הדרך לריפוי רגשי, הדרך לשנוי היא בידי כל אחת ואחת טמונה בשינוי התבנית/ בשינוי הסיפור.

והמסר הזה קל לומר אותו. אך היישום הינו מסע קשה ומאתגר. ועל כן, נביא לעזרתנו הנשים המקראיות אשר סיפוריהן מצויים בלא מודע הקולקטיבי שלנו.  והן מייצגות תבניות שונות של זוגיות. תבניות שכבר מוטבעות בעומק נשמתנו. יכולות להיות לנו לעזר  ולהשראה בהטמעת תבנית חדשה בלא מודע האישי שלנו.

וברוח זו הכנתי לך רעיון לסדנת העצמה לנשים אותה תוכלי להעביר במעגלי הנשים שלך. לעזור לנשים לגלות בעומק נשמתן אפשרויות נוספות של זוגיות. לאפשר לזוגיות טובה יותר להיטמע בתוכנו ולהתממש. כמובן מזמינה אותך לעשות את התהליך לעצמך. חזרי על הדמיון המודרך שוב ושוב. גלי כמה עוד טוב יכול להיכנס לחייך. להתממש בזוגיות שלך.

רעיון לסדנת העצמה נשית ביצירת זוגיות מבורכת

שלב 1 – פתיחה – מוזמנת להיעזר במילות הפתיחה של בלוג זה כדי לפתוח את הסדנא שלך.

לאחר מכן הזמיני כל אחת לכתוב אסוציאציה ראשונה שעולה למילים: הזוגיות שלי כיום. חלקי לכל אחת כרטיס בו היא תכתוב את האסוציאציה שעלתה בה. וזו תהיה נקודת הפתיחה. ניתן לערוך סבב קצר בו כל אחת אומרת את השם שלה ואת המילה/ המשפט שלה. מומלץ שלא לעודד את הנשים לשתף בסיפור עצמו (מקסימום בכמה מילים קצרות) כי מוקד הסדנא הינו אפשרות השינוי ולא עיבוד של המצב הקיים.

הזמיני כל אחת להניח הפוך תחת הכיסא את הכרטיס הכתוב, לפתוח מרחב לשינוי וריפוי. ואנחנו ממשיכות.

שלב 2 – מסע בדמיון להעצמה נשית

המנחה: כדי להתחיל מסע של שינוי מזמינה אתכן לעצום עיניים. ויחד ניכנס לעולם הדמיון המאפשר לנו להגיע אל הלא מודע הקולקטיבי שבתוכנו. לגלות איזו עוד זוגיות אפשרית לנו.

עצמי עיניים. נשמי עמוק. נשימה ועוד נשימה. הגוף רגוע ונינוח. פתוח לשחרור של תבנית קיימת. לגילוי של אפשרויות חדשות בזוגיות שלנו.

ואת בעולם הדמיון, רואה עצמך מהלכת בטבע. הנוף מדברי, פתוח. את מהורהרת. מחפשת להביא זוגיות טובה לחייך. זוגיות של אהבה, הקשבה, בטחון, מיניות טובה. זוגיות של קרבה.

למולך את רואה צמד עצים, כעין נווה מדבר. את מתיישבת בצילם. רוח נעימה נושבת, מלטפת את פניך. את שומעת קולות מתקרבים, מרימה את עיניך ורואה קבוצת נשים באה לקראתך. לבושות כולן גלביות צבעוניות. עדויות תכשיטים. מתקרבות. מצטרפות אליך. מתיישבות סביבך במעגל. מציגות עצמן בפניך. חוה, שרה, רבקה, רחל, לאה, תמר, ציפורה, רות, דבורה, חנה, אביגיל, מלכת שבא, בת שבע, ושתי, אסתר. כולנו יודעות סודות של זוגיות. באנו לכאן כדי לעזור לך לעורר ידע קדום על יצירת זוגיות מבורכת. ידע קדום המצוי בך מאז ימי בראשית.

בזו אחר זו כל אחת נכנסת למרכז המעגל, מספרת לך את סיפורה, מגלה לך סודות בשיתוף, באהבה, במיניות. ואת קשובה. נרגשת. תהליכי ריפוי מתחילים לנוע בתוכך.

אישה מבראשית מעוררת את הידיעה שברכת הזוגיות הוטבעה בך מששת ימי הבריאה. זָכָר וּנְקֵבָה בְּרָאָם וַיְבָרֶךְ אֹתָם. יכולה להתממש בקלות גם בחייך.

חוה, שאכלה מעץ הדעת ונתנה גם לאדם לאכול, פותחת לך את ההכרה בחשיבות השיתוף ההדדי.

שרה מכוונת אותן לדעת את חשיבות המרחב הפרטי בתוך הזוגיות. חשיבות האוהל משלך בו תממשי את הייעוד שלך. פותחת בך את האפשרות שבן זוגך מפרגן, מאפשר, מעודד אותך ליצירת האוהל שלך. למימוש היעוד שלך.

רבקה מעוררת בך את האפשרות לקשר של קרבה ואינטימיות היכול להתרחש בחייך כבר עכשיו.

רחל מעוררת בך את הידיעה הפנימית של היותך אהובה. מזמינה אותך לממש עצמך כאישה אהובה הנבחרת בקלות על ידי הגבר שלך.

לאה מעוררת בך את ברכת הפוריות כמאחדת ויוצרת קרבה בזוגיות.

תמר כלת יהודה מספרת על חכמת המיניות שבך וחשיבותה בזוגיות, לעזור לך לממש את חלומותיך.

ציפורה אשת משה מכוונת אותך לדעת היכן בן זוגך זקוק לך ולהיות שם עבורו.

אביגיל מעצימה בך את היכולת לראות ללבו של בן זוגך, להבין את רגשותיו, לדעת לדבר אל לבו ולהרגיעו.

בת שבע מעוררת את המיניות שבך. את האהבה לגופך. את כוח הבחירה הנתון לך בזוגיות.

דבורה מעוררת בך את היכולת לממש בחייך זוגיות בה אתם סומכים זו על זה. רואים את העוצמה והיכולת הקיימת בשני. עושים יחד עשיה משותפת בה כל אחד תורם מכישרונותיו.

רות מעוררת את סוד הפיתוי והדיבור העדין לאפשר את יצירת הקשר הזוגי המבורך.

חנה מעוררת בך את היכולת לחוות את בן זוגך כרוצה באושרך ומתאמץ למענך.

מלכת שבא לוחשת לך את סוד המילים הטובות לאפשר זוגיות קרובה שיש בה נתינה וקבלה.

ושתי מזכירה לך את כוחך לומר לא, לסרב כאשר הדבר נדרש.

אסתר מעוררת את הקסם שבך. זה הפותח את הלב של בן זוגך כלפיך. להתעניין בך. למלא את משאלותיך.

אסתר מסיימת את דבריה ודממה משתררת. חוטים של אור מחברים בינך לבינן. המילים שלהן מהדהדות בתוכך. חכמה נשית קדומה מתעוררת בך – אהבה, קרבה, הקשבה, רגישות, מיניות, עוצמה, קסם, ראיית הדרך, שותפות.

הזמן עובר והן נפרדות ממך. הולכות לדרכן. ואת שם, הידע הקדום רוחש בתוכך, מעורר תהליכים של ריפוי רגשי. משחרר תבניות של דחיה וריחוק וכעס ואכזבה. מעורר תבניות של אהבה ואינטימיות והקשבה ושותפות.

לאט לאט, את נפרדת מהנוף הסובב אותך ובזמן הנכון לך את חוזרת לכאן כשהסודות שהתגלו לך ממשיכים לנוע בתוכך. יוצרים תבניות חדשות של זוגיות. מכוונים אותך לממש בזוגיות שלך את השינוי לו את זקוקה.

בקצב הנכון לך קחי עוד נשימה עמוקה ונפקח עיניים

שלב 3 – כתיבה אישית

המנחה נותנת לכל אחת כרטיס נוסף מזמינה לכתוב מילה / משפט שנכון עבורה/ שהיא זקוקה לו מתוך המסע הפנימי שעברה.

שלב 4 – קלפי מודעות – קבלת מסר  

וכעת נחזק עוד את המפגש עם הידע הנשי הקדום.

המנחה מפזרת קלפים הפוכים מתוך ערכת קלפי חכמת נשים – קלפי העצמה נשית. בוחרת רק את המסרים של נשות התנ”ך שמביאות סיפור של זוגיות (אלו שבמסע בדמיון). מזמינה כל אחת לבחור קלף שיביא לה עוד מסר בזוגיות שלה.

שלב 5 – שיתוף בזוגות  

משתפות זו את זו בקלפי ההשראה שהגיעו, בעוצמה שהקלף מכוון אליה. במסר שהתקבל, בתובנה שעלתה.

שלב 6 – רגע לפני שיתוף בקבוצה

חוזרות למעגל כשהמנחה מכוונת את המשתתפות להחליף מקום. החלפה שמייצגת יכולת לצאת מהמקום המוכר, ליצור שינוי.

שלב 7 – שיתוף  

הדגש במעגל השיתוף הינו: מהי האיכות הנוספת שיכולה להיות אפשרית עבורי בזוגיות שלי? איזו חכמה קדומה יכולה / רוצה להתעורר בתוכי לאפשר לי זוגיות מבורכת או צעד נוסף במימוש של זוגיות מבורכת.

שלב 8 – סיום

עומדות יחד במעגל. משלבות ידיים. והמנחה מסיימת: נודה לחכמת הנשים הקדומה שהייתה עמנו כאן היום ללוות אותנו במסע הריפוי הרגשי שלנו.

נדמיין כל אחת רגע של שינוי מתממש בזוגיות שלנו כבר היום. רגע של קירבה, רגע של שיתוף, רגע של מפגש, רגע שבו את מרגישה אהובה. יודעת שאת אהובה. רגע שאת כמהה אליו.

אור של ריפוי עוטף את המעגל. נמצא כאן בשבילנו ללוות כל אחת ואחת במסע השינוי שלה. לעזור לכל אחת לבנות בתוכה תבנית של זוגיות שמהותה אינטימיות, אהבה ושיתוף. לאפשר לך לממש ולהגשים בחייך כבר עכשיו זוגיות שהיא מבורכת.

באהבה, יהודית

 

 

Comments (3)

Comments are closed.