במרכז המעגל הניחי הרבה צעיפים מסוגים שונים שילוו את התהליך כולו. אפשר לבקש מכל אחת להביא למפגש שני צעיפים ואז המגוון גדול יותר.
מילות פתיחה
בהשראת חג הפורים – חג התחפושות. אני רוצה לפתוח את המפגש שלנו ברגע מסוים בסיפורה של אסתר המלכה. הרגע בו אסתר מבינה שיש סיבה לכך שהגיעה לבית המלך, הרגע שבו היא מתחברת לשליחות שלה בעולם והופכת מדמות צללים פסיבית למנהיגה אמיצה המצילה את העם.
ושני דברים עושה אסתר באותו הרגע שהיא מבינה את השליחות שלה.
האחד "צומו עלי שלושה ימים וגם אני ונערותי נצום" כלומר פונה לעבודה רוחנית.
והשני, מספר לנו הכתוב, "ותלבש מלכות". מלמדת אותנו שתהליך השינוי הוא פנימי וחיצוני. ומרגע זה אסתר מוצאת את אומץ ליבה, לוקחת סיכון ועושה לשינוי המצב.
השליחות שלי
גם לנו, לכל אחת ואחת, יש כמו אסתר המלכה את השליחות שלה. את הפחד שמעכב אותנו ואת האומץ לצאת ולהביא אור לעולם.
אני מחלקת לכן דף כתיבה (דוגמא בסוף הסדנה). ובהשראת אסתר המלכה אני מזמינה כל אחת לכתוב את המחשבה הראשונה שעולה בה למילים השליחות שלי (נותנת רגע זמן עד שכולן מסיימות).
סבב שיתוף קצר
המנחה מכוונת את המשתתפות לנסח במילה או במשפט אחד קצר את השליחות שלה. ועושה סבב קצר. שמי הוא... השליחות שלי היא...
הכוח המעכב
וכעת מזמינה כל אחת לכתוב את המחשבה הראשונה שעולה בה למילים: מה מעכב אותי להגשים את השליחות שלי? (נותנת רגע זמן עד שכולן מסיימות).
מזמינה כל אחת להסתכל על מה שכתבה, להסתכל על הצעיפים שפיזרתי כאן ולבחור צעיף שמסמל עבורך את הכוח המעכב שבתוכך, את החוויה של הקושי לממש את היעוד שלך. ולשים עליך את הצעיף.
מסע בדמיון
אז בהשראת אסתר המלכה מזמינה אתכן לעצום עיניים. לנשום עמוק. הגוף רפוי ונינוח.
ודמייני עצמך בימי קדם - בימי פרס ומדי. את מטיילת בארמון המלך אחשוורוש, עוברת בין האולמות רואה את הפאר. ואישה גבוהה ויפה באה למולך, לבושה זהב וארגמן. אני אסתר המלכה, היא מציגה עצמה בפניך.
והיא מצטרפת אליך, מספרת לך את ספורה. מספרת לך כיצד הגיעה לארמון - נערה שקטה וצייתנית. לא ביקשה דבר. ויום אחד דודה מרדכי, מגיע לשער הארמון, לבוש בגדי אבל, והיא שומעת על הגזירה שגזר המלך אחשוורוש להרוג את כל יהודים. מבקש שתלך אל המלך, תתחנן לביטול הגזירה.
ואני פחדתי. משתפת אותך אסתר. שלחתי לומר למרדכי: אסכן את חיי אם אלך למלך מבלי שקרא לי. ומרדכי שולח אליי את המילים ששינו אותי (אתנחתא קלה).
"אל תדמי בנפשך להימלט בית המלך מכל היהודים... כי מי יודע אם לא לעת הזו הגעת למלכות".
ובאותו הרגע הבנתי שלא במקרה הגעתי לבית המלך, אלא יש לי שליחות. ואני התגברתי על הפחד - צמנו, לבשתי מלכות, הלכתי אל המלך. ובעזרת הא-ל שליחותי הצליחה.
ואת מקשיבה לסיפורה. והיא שואלת אותך מה היעוד שלך? (אתנחתא קלה)
שואלת אותך מה מעכב אותך ? מה מונע / מאט את היכולת שלך לממש את השליחות שלך.
מה אומרים לך קולות הפחד שבתוכך.
ולפתע אור גדול עוטף אותך, נשות התנ"ך, האימהות הקדומות מצטרפות, כולן התמודדו עם אתגרים.
והן יוצרות מעגל ואת במרכזו.
והן מעודדות אותך להקשיב לקול הנשמה שלך. לקול שקורא לך להיות נאמנה לייעוד שלך.
אנרגיה מבורכת נשלחת אליך, משחררת כבלים של פחד, שוטפת קולות של חשכה, מאירה לך את הדרך. ואסתר המלכה לצידך מחזקת אותך.
את נושמת עמוק סופגת את האור. סופגת את העוצמה של אסתר המלכה והאימהות הקדומות כולן (אתנחתא קצרה)
הזמן חולף והן נפרדות ממך אבל האור והאומץ והברכה שלהן תמשיך ללוות אותך .
ועוד מעט נפקח עיניים ואני אזמין כל אחת לבקש מסר מאחת מנשות התנ"ך לעזור לה להתקדם במימוש השליחות שלה.
בחירת קלף
במרכז המעגל המנחה מפזרת שקיות אורגנזה. בכל שקית 3 קלפי מסר של אותה הדמות מתוך קלפי חכמת נשים. הקלפים כלפי מטה (רשימת קלפים מומלצת בסוף).
מכוונת כל אחת להתבונן בדמות המיקראית שהגיעה. להתבונן בשלושת המסרים ולבחור את זה שמדויק לה לרגע הזה.
כותבת לעצמה תובנות בדף כתיבה.
עבודה בזוגות
משתפות זו את זו – מה המסר שבחרתי? למה הוא מכוון אותי?
המנחה עוברת ונותנת לכל אחת את הגלויה שמתאימה למסר שבחרה (מתוך חכמת נשים - ערכת ההשלמה למנחות). מקריאות זו לזו. כותבות עוד תובנות.
החלפת הצעיף - הצעיפים עדין במרכז המעגל
לפני שנחזור למעגל מזמינה אתכן לקום להסתובב בחדר (ברקע מוזיקה שקטה – מדיטטיבית שמזמינה התבוננות פנימה)
מזמינה אתכן בהשראת המסע שעשיתן, כל אחת בקצב שלה, להוריד ממנה את הצעיף המסמל עיכוב ולשים על עצמה צעיף חדש. צעיף שמסמל את בגדי המלכות של אסתר המלכה. צעיף שמסמל רגע של שינוי, של טרנספורמציה, של חיבור לאומץ ולהגשמה.
הרגישו את החוויה. הטמיעו אותה כל אחת בתוכה. הרגישו את היציבה שלכן משתנה. ההליכה שלכן משתנה.
המנחה נותן זמן מוזיקה, ללא מילים, לכל אחת להיכנס לחוויה.
ולאט כל אחת בקצב שלה בוחרת מקום חדש לשבת בו . מקום שמייצג את השינוי שעברנו. את הידיעה שאנחנו כבר במקום אחר.
סבב שיתוף
המנחה: לפני שניפתח במעגל שיתוף, מזמינה כל אחת להתבונן שוב בצעיף החדש שהיא שמה עליה ולשאול עצמה:.
האם הוא מדויק לה ברגע זה? האם הוא מייצג במדויק את עצמך מגשימה את היעוד שלך. או שתרצי להחליף בצעיף אחר. קחי רגע לבחור. להחליט.
וכעת, בהשראת אסתר המלכה ונשות קדם מזמינה אתכן לשתף בתובנה המרכזית שכל אחת לוקחת איתה מהערב הזה , מהמפגש עם אסתר המלכה ונשות התנ"ך להגשמת השליחות המיוחדת שלך בעולם.
כל אחת שמסיימת לשתף - את מזמינה אותה לבחור את אחד משני הקלפים שנשארו לה ולברך את זו שיושבת מימינה.
טקס סיום
נעמוד יחד במעגל. נשלב ידיים. נעצום עיניים ננשום עמוק.
נודה לחכמת הנשים המקראיות שליוותה אותנו הערב, נודה לחברות.
נדמיין איך כמו אסתר המלכה גם אנחנו מאפשרות לעצמנו לעבור טרנספורמציה.
לממש את השליחות שלנו. לתת חיים במלכה האמיצה שבתוכנו. להוסיף טוב בעולם.
הקלפים המתאימים למפגש
בחרי מתוך 17 הדמויות במסע בדרך האור. לכל אחת 3 מסרים
בחרי מהדמויות במסע מצל לאור. לכל אחת 4 מסרים. המסר הראשון הוא מסר צל אז לא נביא אותו. נבחר רק את השלושה מסרים האחרים שמייצגים התפתחות ועוצמה.
דוגמא - דף כתיבה
השליחות שלי
התובנה שעלתה בי למילים: הייעוד שלי/ השליחות שלי
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
הכוח המעכב אותי מהגשמת השליחות שלי
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
האישה התנ"כית שהגיעה אליי
___________________________________________________________________
המסר שבחרתי – למה הוא מכוון אותי
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
המסע בדמיון – איזה עוד תובנות עולות בי
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
הצעד שאעשה כבר השבוע להגשמת השליחות שלי
_____________________________________________________________________
מנחה יקרה,
בכל שאלה, הכוונה ביצירת הסדנה, דברי איתי. אשמח
באהבה, יהודית
052-3-545372