היי יקרה,

ברוכה הבאה לבלוג שלי.

בפוסט זה הכנתי עבורך רעיון לסדנה אותה תוכלי לממש בסדנאות נשים ליצירת רגעי קסם, התפתחות וחוויה.

בתהליך העבודה מזמינה אותך להיעזר בקלפי מודעות כדי להעצים עוד את התהליך והחוויה.

סיפור היכלות הנשים

ספור יפה מובא בספר הזוהר. והסיפור מספר על רשב”י שעולה בשלום, עם חבריו, לפרדס. שם מתגלים להם דברים מופלאים. ושואל הרשב”י את המלאך הממונה: מה גורלן של הנשים הצדקניות בגן העדן? והמלאך הממונה מקבל רשות מהממונה עליו ומגלה לרשב”י את הסוד. מספר לו על היכלות הנשים בגן העדן.

מספר לו שבגן עדן עשרה היכלות של נשים צדקניות. ארבעה היכלות של ארבע האימהות – שרה רבקה רחל ולאה. ועוד ששה היכלות של: בתיה בת פרעה, יוכבד אמו של משה, סרח בת אשר, דבורה הנביאה, חנה הנביאה ואסתר המלכה. וכל הנשים בעולם כלולות בעשר אלה. וצריכה כל אישה למצוא בחייה את ההיכל הנכון לה. את המיוחד שבה או שבבוא הזמן יכוונו אותה להיכל של שורש נשמתה (מתוך השיעור השבועי של הרב יצחק גינזבורג – סיוון תשע”ג).

סיפור שמעלה תובנה האומרת שיש בעולם עושר רב של כישרונות. יכולות. פוטנציאל. ובכל זאת, לכל אחת הניצוץ המיוחד שלה. הכישרון המיוחד שלה. הייעוד המיוחד שלה. וכל אחת טוב שתמצא בחייה את אותו ניצוץ, אותו כשרון, אותו יעוד ותממש אותו.

מזמינה אותך כמנחה לפתוח את הסדנה בסיפור המופלא הזה.

ולאחר מכן להמשיך ולהזמין כל אחת להתבונן פנימה. לדייק כל אחת לעצמה: איזה כשרון היא כבר גילתה בעצמה / מכירה בעצמה / מממשת/ שמחה בייחוד שלה.

סבב שיתוף

בשלב הבא נכוון כל אישה להתבונן ולהאיר עוד כשרון/ יכולת / שליחות שיש בה והיא עדין לא נותנת לזה ביטוי במסע החיים שלה.

משפט קישור

ובהשראת היכלות הנשים שבגן העדן נצא למסע בדמיון ונזמין את נשות התנ”ך לתת לנו השראה במסע הגילוי שלנו.

מסע בדמיון

מזמינה אתכן לעצום לרגע עיניים. ניקח נשימה עמוקה. ועוד נשימה.

הגוף רגוע ונינוח. ובהשראת דרכו של יונג על כוח הדמיון והחיבור למיתוסים הקדומים, לחבר אותנו לעוצמה הפנימית שלנו. נדמיין את נשות המקרא מצטרפות אלינו למעגל: שרה, רבקה, רחל, לאה, יוכבד, בת פרעה, מרים, המיילדות, ציפורה, בנות צלופחד, רות, יעל, דבורה הנביאה, המחוללות. אביגיל. מלכת שבא, אסתר המלכה. כולן בגלביות צבעוניות. כל אחת בצבע המיוחד שלה. כולן עדויות צמידים עתיקים. נכנסות אל המעגל. עומדות למולנו. מפזרות אנרגיה של אור והאור נכנס לתוכך מאיר את כישרונותיך – אלו הגלויים ואלו החבויים. מאיר חלום שיש בך ורוצה להתממש. מאיר את היעוד שלך. את הדרך המחכה לך. הקשיבי למסרים העולים. למחשבות. לתובנות.

איזו מחשבה מפתיעה מתבהרת לך על עצמך. על הדרך שלך. מה בתוכך מבקש להתגשם כבר השנה?

והזמן חולף והן נפרדות ממך. הולכות לדרכן אבל האור שהביאו נשאר כאן אתך. בתוכך. ממשיך להאיר עוד מהעוצמות והכישרונות שלך.

ולאט נפקח עיניים. ואני מזמינה כל אחת לכתוב לעצמה את המשפט הראשון שעולה לה מתוך העבודה שעשתה. בלי לחשוב בלי לסנן. בלי לבקר. בלי לחפש הגיון כרגע.  פשוט לכתוב

(יונג מייחס המון חשיבות למחשבה הראשונה ככלי של מודעות והתפתחות)

עבודה עם קלפי מודעות – קלפי חכמת נשים –  מסע הנפש בהשראת נשות התנ”ך.

(המנחה מסדרת מראש שקיות יפות ובתוך כל אחת 3 מסרים של דמות מיקראית מתוך קלפי חכמת נשים)

נמשיך את התהליך ואני מזמינה כל אחת לבחור לה שקית ובה היא תמצא 3 מסרים בהשראת אחת מנשות קדם. מזמינה כל אחת להתבונן במסרים שקיבלה ולבחור מסר אחד לו היא זקוקה, כיום, במסע הגילוי וההתפתחות שלה.

כל אחת בוחרת את המסר המדויק לה.

מומלץ להתחלק לזוגות ולשתף זו את זו.

אם יש לך את חכמת נשים – השלמה למנחות את יכולה לעבור ולחלק לכל אחת את הגלויה עם המסע בדמיון, לאפשר לכל אחת להעמיק עוד את ההתבוננות והעבודה הפנימית שלה.

סבב שיתוף

כל אחת משתפת כרצונה במסר ובתובנות שהתגלו לה. במהלך השיתוף המנחה מוסיפה ומכוונת כל אחת לחשוב מהו הצעד הבא שתעשה כבר מחר למימוש עוד מהכישרון שיש בה / לממש עוד מהיעוד שלה.

כמו כן, את יכולה להזמין כל אחת לבחור קלף מסר אחד מהשניים שנשארו לה (בכל שקית היו 3 מסרים) לברך איתו את האישה היושבת לימינה. או, אם מכירות, לספר, דרך הקלף מסר שבחרה,  לאישה היושבת מימינה, על  עוצמה שמכירה בה שתעזור לה במסע החיים שלה.

לסיום, נעצום עיניים. ננשום עמוק. נדמיין את המסר שבחרנו מתממש בחיינו בקלות ובטוב כבר עכשיו. נודה לחכמת הנשים הקדומות שליוותה אותנו כאן הערב . נודה לחברות שהיו כאן אחת בשביל השנייה.

לאט, כל אחת בקצב שלה, נפקח עיניים. ומי ייתן שיתמלאו כל משאלות ליבנו לטובה.

תודה רבה

לשאלות וחשיבה משותפת בהכנת הסדנה

מוזמנת לדבר איתי.

באהבה, יהודית 052-3-545372