אם גם את מחפשת רעיון לסדנה של העצמה נשית לסיום השנה. ליצור מרחב שיאפשר לתת מילים לשנה המאתגרת שעברנו. לכוחות ההתמודדות שפגשנו בתוכנו. אם את מחפשת ליצור מפגש חוויתי עם קלפי השראה והעצמה – הבלוג הזה נכתב עבורך.

בבלוג זה תמצאי רעיון לסדנה/ למעגל נשים שכולו הפניית הזרקור כל אחת לעצמה לתת מילים לעוצמה שגילתה בתוכה בתקופת הקורונה כמו גם לזהות עוצמה נוספת המצויה בה ומבקשת להתגלות בחייה.

שלב 1מילות פתיחה

ברוכות הבאות. שמחה להיות כאן אתכן במפגש של סיום השנה, לאחר תקופה ארוכה ומאתגרת מאד שעברנו כולנו.

שלב 2סבב של עוצמה

ונראה שאי אפשר לסכם את השנה מבלי להניח כאן את העוצמה שכל אחת גילתה בתוכה בשנה וחצי האחרונה, כשכולנו נדרשנו לצאת מגבולות הנוחות שלנו. להתמודד עם אתגרים חדשים ובלתי צפויים.

מזמינה כל אחת להקשיב לעצמה וכשאני אומרת את המילים -קורונה והעוצמה שלי – מהי המילה הראשונה שעולה בך? מהי המילה המדויקת שמייצגת עבורך את העוצמה שגילית בעצמך בשנה הזו. מהי המילה שלך שמספרת את העוצמה הזו. מזמינה אותך לבחור רק מילה אחת או שתיים כי אז אנחנו ברורות ומדויקות והמילה הזו שתבחרי תוכל להמשיך וללוות אותך גם כשתצאי מכאן. לחזור ולהזכיר לך כמה עוד את יכולה.

המנחה מזמינה את המשתתפות לסבב בו כל אחת אומרת את המילה שלה. המנחה יכולה להתחיל ראשונה –  להיות מודלינג: אני (יהודית) והמילה שלי היא… (הסבב לא חייב להיות מסודר אלא כל אחת ברגע הנכון לה תשתף).

שלב 3משפט קישור לחלק הבא

אז יש לנו עוצמה שכבר גילינו בעצמנו בשנה וחצי שחלפה.

ובמפגש שלנו כאן אני רוצה להרחיב עוד את הגילוי הפנימי של כל אחת מאיתנו את עצמה. לכוון כל אחת מאיתנו לחפש בתוכה עוד עוצמה שטמונה בה ומחכה לקבל חיים לעזור לנו ולחזק אותנו במסע החיים שלנו.

ובמסע הזה אנחנו לא לבד. יש לנו מעגלים של נשים וגברים שקרובים לנו ויכולים לספר לנו על עוד עוצמה שהם רואים בנו ואנחנו עדין לא גילינו. מזמינה אתכן במהלך השבוע לשאול מישהו/ מישהי שקרובה אלייך איזו עוצמה היא רואה בך ואת לא מודעת לה. או רק לשאול את עצמך מה הוא / היא היו אומרים לך אם היית שואלת. כתבי לעצמך תשובות. התבונני בהן. פתחי את עצמך לגלות עוד על עצמך. על העוצמה הטמונה בך.

וכאן במפגש שלנו אנחנו נלך למעגל נשי נוסף שמקיף אותנו. ונבקש לקבל ממנו השראה. נזמין את החכמה הנשית הקדומה ללוות כל אחת מאיתנו במסע לגלות עוד על עצמה ועל העוצמה שיש בה.

שלב 4  –  מסע בדמיון

אז בואו נעצום עיניים – נתרווח בכסא. ננשום עמוק, נשימה ועוד נשימה. דמייני אור בהיר יורד ממקום עליון עוטף את המעגל שלנו, מגן עלינו, שומר עלינו.

ראי עצמך מטיילת בטבע, במקום אהוב עליך, מקום אמיתי או מקום דמיוני. האוויר צלול ונעים. רוח נעימה נושבת, מלטפת אותך. את פוסעת לאט, רואה למולך שער עתיק. סקרנות מתעוררת בך. את ניגשת, פותחת את השער ועוברת בו.

נכנסת לגן קסום. גן בראשית. שביל רחב נפתח, ואת הולכת בו, מתבוננת סביב. נחל זורם לצד השביל. צלילי מנגינה נשמעים. את יודעת שאת בזמן אחר, בזמן של פעם. מצידו האחר של השביל נשים באות לקראתך, כולן לבושות גלביות צבעוניות, עדויות תכשיטים עתיקים. והן מחייכות אליך, מציגות עצמך בפניך. שרה, רבקה, מרים, אביגיל, יעל, דבורה, אסתר, רות, נעמי ועוד אחרות. כולנו נשות קדם, כולן נדרשו לגלות את העוצמה שלהן במפגש עם מסע החיים האישי של כל אחת. הגענו לכאן בשבילך, לעזור לך לגלות עוד על העוצמה הטמונה בך ומבקשת לקבל נוכחות בחיים שלך.

סקרנות מתעוררת בך ואת מצטרפת אליהן, יחד אתן מטיילות בשביל, מוקפות פרחים בשלל צבעים. מגיעות למעגל אבנים גדול, והן מזמינות אותך להיכנס. לשבת במרכזו. והן  סביבך. חושבות גם הן, מתחילות לדבר אליך, מספרות לך על העוצמה שכל אחת גילתה בעצמה במסע החיים שלה. באתגרים איתם הייתה צריכה להתמודד. מספרות לך על שפע היכולות והכישרונות שהוטבעו גם בך מרגע לידתך. יכולת יצירה, מנהיגות, אימהות, עבודה רוחנית, סבלנות, כוחות של ריפוי, הנחייה, ריקוד הגוף והנפש, יכולת טיפולית ועוד ועוד.

התרגשות אוחזת בך. הסקרנות לגלות עוד על עצמך מתחזקת בתוכך. תובנות חדשות – ישנות מתעוררות. את נושמת עמוק, נפשך מתרחבת. והן סביבך עוטפות אותך באהבה.

הזמן חולף. זמן לחזור לכאן. הן מלוות אותך אל השער. המשיכי את המסע. גלי עוד על העוצמות הטמונות בך – הן אומרות לך. ואת מודה להן. שולחת בהן עוד מבט. סופגת את החכמה שלהן לתוכך. ולאט לאט בקצב הנכון לך את חוזרת לכאן. אור בראשית זורם בתוכך, חכמת נשות קדם נוכחת, מזמינה אותך לגלות עוד על עצמך. על העוצמה שבך. על האישה שאת.

נשמי נשימה עמוקה. ועוד נשימה ולאט, לאט בקצב הנכון לך פקחי עיניים.

שלב 5עבודה עם קלפי העצמה בהשראת נשות קדם – בחירת מורה רוחנית והמסר המדויק לכל אחת.

הקלפים המומלצים בסדנה זו הינם קלפי חכמת נשים – מסע הנפש בהשראת נשות קדם. שכן הם מאפשרים חיבור והשראה מהחכמה הנשית הקדומה (ניתן לעבוד גם עם קלפי מודעות אחרים ולשנות את ההנחיה בהתאם).

משפט הסבר – בהמשך למסע שלנו בדמיון, פיזרתי כאן שקיות ובתוך כל שקית שלושה קלפים ובהם 3 מסרים השייכים לאחת הנשים הקדומות. בכל אחד מהקלפים יש מסר שעולה מהספור של הדמות התנ״כית הקדומה. מזמינה כל אחת לבחור את השקית “שקוראת לה”. להתבונן במורה הרוחנית שהגיעה, להתבונן בשלושת המסרים שקיבלה ולבחור את המסר שהכי מכוון אותה לעוד עוצמה שהיא רוצה לגלות ו/או לחזק בתוכה. לתת לה נוכחות בחיים שלה.

(המנחה מכוונת את המשתתפות את שני הקלפים הנוספים להחזיר לשקית ולשמור לצידה)

שלב 6שיתוף בזוגות

המשתתפות מתחלקות לזוגות ובהשראת הקלף שבחרו משתפות זו את זו בעוד עוצמה שהן בוחרות לחזק / לתת לה יותר נוכחות בחיים שלהן.

שלב 7העמקת התהליך (אופציה)

המנחה עוברת ומחלקת לכל אחת מהמשתתפות את הגלויה עם המסע בדמיון השייכת למסר שבחרה (הגלויות מתוך חכמת נשים – ערכת הנחייה). מקריאות אחת לשנייה את המסע בדמיון. מעמיקות את התובנות .

(בעבודה עם הגלויות חשוב לסדר מראש את הגלויות של כל אחת מהדמויות במרוכז ולפי סדר הא-ב – כדי שהחלוקה תהיה מהירה וקלה (רשימת הדמויות המומלצת לעבוד איתן בסוף הסדנה)

שלב 8סבב  שיתוף ועוד

המנחה מזמינה את המשתתפות לחזור למעגל. מכוונת כל אחת לשבת במקום חדש. לייצג את התהליך שעברנו. אנחנו במקום חדש. עוד עוצמה מתחילה להתגלות בתוכנו.

משפט מקדים  לפני הסבב:

נדמיין שגם אנחנו, כמו במסע הדמיון שהלכנו בו, יושבות יחד בתוך מעגל אבנים, בתוך מרחב נשי עגול ומקודש, מגלות עוד על עצמנו.

מזמינה כל אחת לשתף במשהו שהתגלה לה, התבהר לה, התחזק בה במסע שעשינו כאן היום.

מתחילות את הסבב ואז כשהראשונה מסיימת לשתף המנחה מזמינה אותה להוציא את שני הקלפים שנותרו לה בשקית ולבחור קלף לתת לזו שמימינה. אם הנשים מכירות זו את זו נזמין את האישה שמשתפת  לבחור משני הקלפים שנותרו לה קלף ובו מסר שמייצג עוצמה שהיא מכירה / רואה  בחברה שלימינה. אם הנשים לא מכירות זו את זו נזמין  את האישה שמשתפת לבחור קלף אחד/ מסר אחד מתוך השניים שנותרו ולברך איתו את האישה היושבת לימינה.

הנשים משתפות.

שלב 9קטע סיום 

תודה על השיתוף המרגש.

לקראת סיום נעצום עוד רגע עיניים, נרגיש אור לבן המגיע ממקום עליון נכנס לתוכנו. מנקה את הכוחות המעכבים שבתוכנו. אלו שמונעים מאיתנו להיות במלוא העוצמה שלנו. האור הלבן שוטף אותנו, שוטף חוסר בטחון וחוסר אמון בעצמנו. שוטף רגשות מעכבים, חוסר בטחון, אכזבות, שוטף מסרים מחלישים שהוטבעו בנו בגילאים  צעירים.. האור הלבן שוטף , מנקה ויוצא מתוכנו. לוקח עימו את כל מה שכבר לא מתאים לנו. אור נוסף מגיע. אור צהוב, אור של בריאה, אור של התחדשות. נכנס מקודקוד הראש מטייל בתוכנו. ממלא אותנו. מחזק, מעצים. נוטע בנו בטחון, העזה ואומץ (המנחה מחכה רגע – נותנת זמן לתהליך).

נודה לנשים המקסימות שאתן, נודה לחכמת הנשים המקראיות שהייתה איתנו

ולאט לאט נפקח עיניים – תודה לכן על האומץ, על ההעזה, על הרצון להיות הנשים שנועדתן להיות.

אישה יקרה, מקווה שתהני מהסדנה שהכנתי עבורך.

באהבה, יהודית