אם את מחפשת ליצור סדנה להעצמה נשית. מפגש שכולו תוכן נשי, עוצמתי ומקודש. ליצור מעגלי הודיה ובקשה, להוסיף עבודה עם קלפי השראה, למפגשי הפרשת חלה, הבלוג הזה הוא בשבילך.

בבלוג זה תמצאי רעיון לסדנאות נשים, מוגש לך צעד אחר צעד. קחי את המתאים לך. קבלי השראה להוסיף משלך, להעשיר ולהעצים עוד את המעגל הנשי המקודש שאת עושה.

שלב 1 – הצעה לפתיחת המעגל

אנו במפגש שכולו מילוי משאלות ליבנו לטובה.

הידיעה שתפילה ובקשה הן דרך למילוי משאלות ליבנו. הידיעה שתפילותינו ובקשתנו יכולות להתממש, הידיעה שפניה ובקשה מבורא עולם היא מבורכת. ידיעה זו מקורה בזיכרון הקולקטיבי הקדום, בסיפורי נשות התנ”ך. האימהות הקדומות שלנו שחוו חסר, כאב, קושי, ביקשו והתפללו וזכו שהתמלאה בקשתן.

כך רחל אימנו צרובה בנו כמי שפנתה לבורא עולם, ביקשה והתמלאה בקשתה: “וַיִּזְכֹּר אֱ-לֹהִים אֶת רָחֵל; וַיִּשְׁמַע אֵלֶיהָ אֱ-לֹהִים, וַיִּפְתַּח אֶת רַחְמָהּ. וַתַּהַר, וַתֵּלֶד בֵּן…”. עוד צרוב בנו סיפורה של חנה שמתפללת מעומק מצוקתה וזוכה ללדת את שמואל שהפך לנביא בישראל וילדים נוספים.  “וְהִיא, מָרַת נָפֶשׁ; וַתִּתְפַּלֵּל עַל ה’ וּבָכֹה תִבְכֶּה.” או כדברי חנה לעלי הכהן: “וָאֶשְׁפֹּךְ אֶת נַפְשִׁי לִפְנֵי ה’.”  רחל, חנה ונשים קדמוניות נוספות, כולן מבקשות ממעמקי מצוקת ליבן וזוכות למילוי בקשתן. מטמיעות בנו את האמונה והידיעה בכוח בקשותינו להתממש.

אבל סוד נוסף בהגשמה ומימוש בקשותינו מוצפן עבורנו בסיפורי הנשים הקדומות והוא החיבור בין בקשה והודיה. חנה מבקשת ממעמקי ליבה וכאשר בקשתה מתקבלת היא שרה שירת הודיה לבורא עולם. וזהו הנוהג המקובל.

אבל אצל לאה אימנו אנחנו מוצאות מסר אחר, מעניין ומשמעותי. מספר הכתוב על לאה: “וַתַּהַר עוֹד וַתֵּלֶד בֵּן, וַתֹּאמֶר הַפַּעַם אוֹדֶה אֶת ה’ עַל כֵּן קָרְאָה שְׁמוֹ יְהוּדָה; וַתַּעֲמֹד מִלֶּדֶת”.

רבות מדובר במדרשים על יכולת ההודיה של לאה. ועל גדולתה שידעה להודות על דבר שהוא כדרך הטבע. הריון ולידה. הודתה לאה על המובן מאליו. ידעה שגם המובן מאליו הוא ניסי וחשוב להודות עליו.

אבל לאחר מילות ההודיה נאמר “ותעמוד מלדת”. הודתה, אמרה מילות תודה ו…פסקה ללדת. הכיצד? אומר המדרש: פסקה לבקש – פסקה לקבל.

או כדברי  ר’ שמחה בונים מפשיסחא – מיד אחרי הודיה צריכה לבוא בקשה. אין אף פעם להודות מבלי לבקש. כי רצונו של הבורא שתשאף קדימה ולא תישאר במקומך.

עוד מפרשים שמילות ההודיה פותחות את צינורות השפע. אך כדי שאלו יישארו פתוחים ויזרום בהם שפע הבריאה יש להוסיף מיד גם בקשה לעתיד אשר היא מושכת את אנרגיית השפע וההגשמה. כסיפורה של לאה שהודתה אך הפסיקה לבקש, נסתתמו צינורות השפע והפסיקה לקבל – “ותעמוד מלדת”.

במפגש שלנו היום אנחנו נלך בעקבות המסר המרתק העולה מסיפורה של לאה האם הקדומה. נלך בעקבות העוצמה הטמונה בחיבור של הודיה ומיד לאחריה בקשה.

שלב 2 – סבב הודיה

ניפתח את המעגל שלנו בסבב של הודיה. מזמינה כל אחת לומר את שמה ולצרף לכך משפט קצר וממוקד של הודיה על משהו בחיים שלה. משפט העולה מעומק הלב.

סבב הודיה – אני (גלית…). אני מודה על…

שלב 3 – הבקשה שלי

וכעת, מתוך חווית ההודיה אנחנו עוברות לבקשה.

המנחה מחלקת כרטיסיות/ דפים/ נייר למכתבים (לפי בחירתה) וכלי כתיבה. מזמינה כל אחת לכתוב את בקשתה. כאשר מסיימות, המנחה מזמינה את המשתתפות להניח את הדפים. וכעת, נזמין את נשות קדם לתת לנו השראה. לחזק אותנו במסע האישי של כל אחת להגשים את בקשתה.

שלב 4 – מסע בדמיון בהשראת נשות קדם

נעצום עיניים – נתרווח בכיסא. נדמיין את נשות קדם באות לכאן אל המעגל שלנו. עולות אלינו מעומק הלא מודע הקולקטיבי. לבושות בשמלות רקומות. עדויות בצמידים עתיקים. והן יוצרות מעגל. עומדות סביבנו. מקיפות אותנו. שרה, רבקה, רחל, לאה, מרים, אביגיל, חנה ועוד אחרות. פושטות כל אחת שתי ידיים קדימה. שולחות אל המעגל שלנו אור קדום. אור של ברכה. אור בו מוצפנת הידיעה העמוקה שיכולות בקשותינו להתגשם עבורנו בקלות ובטוב. בדרך הטובה והנכונה ביותר עבורנו.

אור צהוב בוהק ממלא את המעגל שלנו. עוטף כל אחת ואחת. עוטף גם אותך. עוטף את בקשתך. דמייני את בקשתך מוקפת אור בוהק, אור של אמונה, אור של הגשמה.

דמייני כיצד כל עיכוב משתחרר מתוכך. ראי את בקשתך מתממשת בקלות ובטוב לוחשות לך נשות קדם (כדאי לחזור על המשפט הזה שלוש פעמים)

(רגע הפסקה).

הזמן חולף ואט אט הן נפרדות והולכות לדרכן אך האור הקדום שהביאו איתן ממשיך לעטוף אותך לברך אותך ואת בקשתך.

נשמי עוד נשימה עמוקה ובקצב הנכון לך פקחי עיניים וחזרי לכאן.

שלב 5 – קלפי העצמה –  בחירת קלף מסר

וכעת, נלך עוד צעד. ונבקש כל אחת לקבל מסר מאחת מנשות התנ”ך במילוי בקשת ליבנו.

המנחה מפזרת במרכז המעגל קלפי העצמה –  מתאים להשתמש במסרי האור מתוך קלפי חכמת נשים. מניחה את הקלפים הפוכים (מתוך אמונה שאין מקריות בעולמו של הבורא) וכל אחת מוציאה קלף ומקבלת מסר למילוי בקשת ליבה.

שלב 6 – שיתוף בזוגות

יושבות בזוגות ומשתפות זו את זו בבקשה ובמסר שהגיע.

אם יש לך את הגלויות (מתוך חכמת נשים – הרחבה למנחות), את יכולה לחלק לכל אחת את הגלויה המתאימה לקלף המסר שקיבלה, וכך לאפשר לכל אחת להעמיק עוד את התובנה האישית שלה.

שלב 7 – מעגל שיתוף

נדמיין שגם אנחנו, כמו בימי קדם, יושבות יחד בתוך מרחב נשי עגול ומקודש, נמצאות כאן אחת בשביל השנייה. וברוח זו נשתף כל אחת במשהו מהחוויה שעברה כאן.

(רעיון להעצמת החוויה) כל אחת בסיום השיתוף שלה נכנסת למעגל , מדליקה נר, המסמל חיבור בין שמים וארץ, ובשקט מבקשת את מילוי בקשתה לטובה.

(אם זה ערב הפרשת חלה אפשר כמובן לחבר את טקס הבקשה לברכה על העיסה)

שלב 8 – מעגל סיום

לקראת סיום נעמוד יחד במעגל, נעצום עיניים – נחזור ונדמיין את האור הצהוב הבוהק, אור בראשית, עוטף את המעגל המיוחד שיצרנו כאן, עוטף כל אחת ואחת. שולח ריפוי וברכה לכל מי שזקוק. נודה לבורא עולם. נודה לחכמת הנשים המקראיות שליוותה אותנו כאן הערב , נברך בליבנו את כל החברות שהיו כאן עבורנו. נודה על כל הטוב שבחיינו. ונזמין את הבקשות האישיות שלנו, המסרים שקיבלנו והברכות לקבל נוכחות טובה ונכונה ומלאה בחיים שלנו, לאפשר לנו ברכה והגשמת משאלות במהרה ובטוב.

תודה רבה ובשורות טובות.

באהבה, יהודית