Skip to Content
coin logo

יצירת מרחב בטוח

icon leaves

סודות של הנחייה. אם את רוצה לחזק עוד  את התהליכים המתהווים במעגלי הנשים שאת מנחה המאמר הזה הוא בשבילך.

ואפתח בשיתוף – לאורך השנים השתתפתי בהרבה מעגלי נשים והיו קבוצות/ סדנאות בהן מצאתי את עצמי "מתכווצת בכסא"  מפידבקים שנשים נתנו זו לזו גם מתוך כוונות טובות וכנות. פידבקים שהפכו את המילים: מרחב בטוח למרחב לא כל כך בטוח. ולפעמים אפילו מרחב מאד לא בטוח. אז אם את מעבירה סדנאות דינמיות שהכוונה היא להציף בקבוצה תהליכים בינאישיים ולעבוד איתם ככלי בתהליך אז יש חשיבות רבה לפידבקים ולדינמיקה הבינאישית שנוצרת. אבל אם את יוצרת סדנאות שמזמינות כל אחת לעבודה אישית פנימית של חוויה והתפתחות חשוב, בעיני, שהאוירה שתיווצר תהיה רק אוירה של הקשבה והכלה הרבה  עמים חסרה לנו מאד במציאות חיי היומיום. אוירה שתתן לכל אחת מרחב של בטחון  להתרכז בתהליך האישי שלה. ולהיות קשובה לחוויה הפנימית המדוייקת שלה. אני מאמינה מאד בעוצמה של סדנאות בהן כל אחת עושה את התהליך הפנימי שלה מבלי שהחברות במעגל מפרשנות זו את זו, נותנות עצות, או מתחילות מייד לספר "חוויה דומה" ומבלי להתכוון לוקחות את הבמה לזו שמשתפת.  תחשבו כמה בחיי היום יום  אנחנו שומעות עצות, בקורת, שיפוטיות ששוב ושוב מרחיקים אותנו מעצמנו. וכמה מדהים זה לשבת בסדנה  שמאפשרת רגעים של "חוויה מתקנת" מקום בטוח שמזמין אותי רק להקשיב לעצמי. רק להיות מדוייקת לעצמי.  מקום שמקשיב לי. והפידבקים שאני מקבלת הם רק ואך ורק פידבקים של: ריגשת אותי.  את מדהימה. איזה עוצמה יש בך.  אז אולי אני רגישה מדיי אבל בחוויה שלי ומתוך הנסיון שלי ככל שמרחב המעגל שאת כמנחה יוצרת יהיה בטוח יותר כך נשים תהיינה פנויות יותר להקשיב פנימה ולהפיק מהסדנה שלך חוויה שהיא הרבה מעבר למילים ולתובנות.

באהבה, יהודית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ואני מזמינה אותך להצטרף אליי, לשלוח יד אל מעמקי נפשך, לשמוח בחכמת נשות קדם המצויה בך ולאפשר לה ללוות אותך במסע הנפש האישי והמיוחד שלך.

icon leaves

לכל שאלה, מחשבה ורעיון לעבודה עם הקלפים, דברי איתי. אשמח.

052-3545372
judyj@walla.co.il

ואפשר גם בוואטסאפ:

coin logo
chevron-up linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram