Skip to Content
coin logo

הסודות של השם שלי

icon leaves

שנת בת-המצווה. בוקר אחד הפתעה מחכה לי בדואר – אלבום בת המצווה של שולמית. שלושה חודשים קודם התקשרה אליי מיכל, סיפרה לי: “הבת שלי שולמית כמעט בת מצווה. ילדה חברותית. מקסימה. אבל לא טובה בלימודים מה שגורם לה להרגיש לא מספיק שווה. ואני מחפשת דרך להעצים אותה. סיפרה ששולמית קיבלה מתנת בת מצווה את קלפי חכמת בנות.  התקשרה אליי שאתן לה רעיון. דיברנו עוד קצת. סיפרה לי על שולמית כשלפתע עלה בי רעיון. בשם שולמית, מצאתי עצמי אומרת למיכל, יש אותיות של הרבה נשים מיקראיות. תחשבי על כל אות בשם שלה כמייצגת כוח סמוי שיש בשולמית: ש-שרה, מ- מרים ועוד.

בחרי מתוך קלפי חכמת בנות את קלפי המסר והסיפור של כל אחת מהדמויות. וכל שבוע תחפשו דרך ששולמית תגלה שיש בה את העוצמה של אחת הדמות. וכך נפרדנו.

והנה אני כאן מתבוננת באלבום בת המצווה. בכל עמוד תמונה של קלף המייצג מסר מאישה מיקראית ושולמית בעשיה שמשקפת את המסר.  כך אני רואה בעמוד של מרים את המסר מגלה יכולת מנהיגות. שולמית מצולמת כשהיא יוזמת ולוקחת את חברותיה לבית אבות ויחד הן מחלקות עוגות ובלונים לאנשים הזקנים, מביאות להם חיוך. כל עמוד מפתיע, מסקרן. ובין הדפים אני מגלה מכתב תודה ממיכל “נתת לי עוגן דרכו יכולתי ליצור עם שולמית תהליך חוויתי ומיוחד שחיזק את הביטחון שלה בעצמה. הקלפים עם נשות התנ”ך נתנו לנו כל כך הרבה השראה. ועוד רווח לא צפוי שקרה, כותבת מיכל, ששולמית היום הרבה יותר אוהבת את השם שלה. “יש בו הרבה סודות עליי” היא אומרת בשמחה. אני מרגישה כאימא שנתתי לבת שלי מתנת בת מצווה אמיתית.

קראתי את המילים בהתרגשות. והנה אני משתפת  גם אתכן ברעיון הזה המתאים כל כך לפעילות גם בשנת בת מצווה וגם כמתנה לנערה ליום הולדת.

פעילות לשנת בת מצווה

אז אם את אימא לנערה. ואת מחפשת להרחיב עוד את המודעות של הבת שלך לפוטנציאל שבה, לעוצמות שיש בה שחלקן עדיין נסתרות בפניה, הזמיני אותה לתהליך חוויתי של מציאת העוצמה של נשות התנ”ך בשם שלה.

שלב ראשון

צרפתי לך בהמשך את רשימת הנשים התנ”כיות על פי סדר הא’ – ב’ .  חפשי את הנשים שהאות הראשונה בשם שלהן מופיעה בשם של הבת שלך

שלב שני

הזמיני את הבת שלך לחפש בין הקלפים של  קלפי חכמת בנות את קלפי המסר והסיפור של כל הנשים התנ”כיות המופיעות בשם שלה. לכל דמות 2 קלפי מסר ושני קלפי סיפור. אם יש באותה האות יותר מאשר דמות אחת, הוסיפי גם אותה.

שלב שלישי

הניחו  על השולחן את קלפי המסר וקלפי הסיפור של הדמויות שהאות הראשונה בשמן מצויה גם בשם של הבת שלך. כווני את הבת שלך להתבונן במסרים . מה מספר עליה דברים שהיא כבר יודעת על עצמה. מה מתחדש לה.

שלב רביעי

קראנה את קלף הסיפור המספר על האישה התנ”כית והעוצמה העולה מסיפורה.

שלב חמישי

הציעי לבת שלך לבחור את המסר הראשון, מבין המסרים, איתו הייתה רוצה לעבוד. ליצור עשייה או פעילות שמתאימה למסר של הדמות הנמצאת בשמה.

שלב ששי

מידי שבוע תנו חיים במסר נוסף

שלב שביעי

יצירת אלבום – השם שלי / העוצמה שבי או כל שם אחר שהבת שלך תבחר. ובו פרוט הדמויות, המסרים והעשייה שנעשתה בהשראת דמויות השם.

ממליצה להשאיר לאחר כל מסר עמוד רייק עם שורות בו הנערה תוכל להמשיך ולכתוב תובנות שיעלו בה על עצמה על העוצמה שיש בה, בהשראת נשות התנ”ך.

פעילות מתנה לנערה ליום ההולדת.

בחגיגת יום הולדת לנערה הנעשית בתוך המרחב המשפחתי או עם כמה חברות. ניתן לבחור מתוך קלפי חכמת בנות את קלפי המסר של הדמויות התנכ”יות שהאות הראשונה בשם שלהן נמצא בשם של נערת היום הולדת.

כל אחת מהחברות / מהמשתתפים בוחר מסר ומסר לנערה החוגגת על התכונה / היכולת הזו שבתוכה.

אפשר לצרף אלבום בו ניתן גם לכתוב את המילים הטובות והמעצימות שנאמרו .

מזל טוב.

באהבה, יהודית

לנוחותכן, מצרפת את שמות הנשים התנ”כיות המופיעות בקלפי חכמת בנות. העבודה היא, כאמור, עם קלפי המסר המספרים על החכמה והעוצמה הייחודית של כל אישה תנ”כית.

  • אביגיל, אסתר

ב- בנות צלופחד, בת פרעה

ד- דבורה

ה- המחוללות בכרמים, המיילדות

ו- ושתי

ח- חוה, חנה

י- יוכבד, יעל

ל- לאה

מ- מלכת שבא, מרים, מילכה (אחת מבנות צלופחד)

נ – נעה (אחת מבנות צלופחד)

צ- ציפורה

ר- רבקה, רות, רחל

ש- שרה

ת – תרצה (אחת מבנות צלופחד)

בשמות של בנות צלופחד – מילכה, נעה, תרצה העבודה היא עם קלפי המסרים של בנות צלופחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ואני מזמינה אותך להצטרף אליי, לשלוח יד אל מעמקי נפשך, לשמוח בחכמת נשות קדם המצויה בך ולאפשר לה ללוות אותך במסע הנפש האישי והמיוחד שלך.

icon leaves

לכל שאלה, מחשבה ורעיון לעבודה עם הקלפים, דברי איתי. אשמח.

052-3545372
judyj@walla.co.il

ואפשר גם בוואטסאפ:

coin logo
chevron-up linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram